Bunda Mardiana Ketua FKWT Lamteng Melaksanakan Pengukuhan, Penyerahan Surat Keputusan dan Pembinaan Pengurus FKWT Berjaya

Ketua FKWT (Forum Kelompok Wanita Tani) Berjaya Kabupaten Lampung Tengah (Lamteng) Mardiana Musa Ahmad dalam rangkaian kegiatan Bunga Kampung (Bupati Ngantor di Kampung) di Kecamatan Sendang Agung, setelah mengikuti kegiatan pembukaan Bunga Kampung, Bunda Mardiana sapaan akrab Ketua FKWT Lamteng ini melaksanakan pengukuhan, penyerahan surat keputusan (SK) dan pembinaan Pengurus FKWT Berjaya, PIS (Persatuan Instruktur Senam), Srikandi Berjaya dan Istri Linmas se-Kecamatan Sendang Agung, bertempat di Lapangan Sendang Asri, Kamis (27/1/2022).

Dalam sambutannya Ketua FKWT Berjaya Mardiana Musa Ahmad mengucapkan Selamat kepada jajaran pengurus FKWT Berjaya, PIS, Srikandi Berjaya dan Istri Linmas se-Kecamatan Sendang Agung yang telah dikukuhkan dan diberikan SK, dengan diberikan SK kepada ibu-ibu, tugas dan tanggung jawab ibu-ibu bertambah. Lebih lanjut, Ketua Mardiana juga mengatakan ibu-ibu jangan bersenang dahulu dengan telah dikukuhkan dan diberikan SK. Tugas ibu-ibu yakni memajukan setiap kelompok dan organisasi masing-masing dari tingkat kampung.

  

Ketua Mardiana Musa Ahmad yakin dan percaya kepada ibu-ibu dapat memajukan dan menjadikan kampungnya berjaya. Sehingga dengan maju dan berjaya kampungnya, pasti kecamatannya dan kabupaten juga maju dan berjaya. Hadir mendampingi Ketua FKWT Berjaya Lamteng Mardiana Musa Ahmad antara lain, Wakil Ketua 2 FKWT Berjaya Lamteng Yulita Nirlan, Kepala Dinas Ketahanan Pangan Lamteng Eduard Hartono, Kepala Dinas Perdagangan Lamteng Zulfikar Irwan, Kepala Sat Pol PP Lamteng I Nyoman Gusti Suryana dan Kepala Dinas Perikanan Lamteng Taruna Bifi K. Setelah melaksanakan pelantikan dan pembinaan, Ketua FKWT Lamteng Mardiana Musa Ahmad beserta jajarannya meninjau kebun kelompok KWT Mawar Dusun VII Kampung Sendang Agung. (Diskominfo Kabupaten Lampung Tengah)

Share Post: