PROGRAM INTERNET MURAH UNTUK KAMPUNG BERJAYA (IMUNKAN BERJAYA) DI KECAMATAN PUNGGUR

Program Internet Murah Untuk Kampung Berjaya ( IMUNKAN BERJAYA ) hadir di Kecamatan Punggur dalam rangkaian Bupati Ngantor di Kampung ( Bunga Kampung ), Program Imunkam Berjaya merupakan upaya pemerataan akses internet diseluruh pelosok kampung di Indonesia Khususnya Lampung Tengah yang bertujuan Untuk memperbaiki pelayanan Publik.

Imunkan Berjaya juga dapat menaikan ekonomi masyarakat dan meningkatkan kesejahteraan warga dengan adanya fasilitas internet diseluruh pelosok desa, dimana Pemerintah Kabupaten Lampung Tengah bekerja sama dengan PT. Nugros Multimedia Indonesia dan Provider Indosat dalam upaya memberikan pelayanan internet cepat kepada masyarakat. Imunkan Berjaya juga bekerja sama dengan BUMK dalam pengelolaannya pengembangan Imunkan Berjaya ini.

  

Bupati Lampung Tengah Musa Ahmad memberikan apresiasi pada program Imunkan Berjaya ini, dimana dengan adanya program ini masyarakat akan dapat mudah mengakses informasi dari dunia luar guna membangun dan mengembangkan desa atau kampung yang ada di kabupaten Lampung Tengah. Semoga dengan adanya Program Imunkan Berjaya ini kampung yang ada di Kabupaten Lampung Tengah bisa Maju dan Berjaya kedepannya. (Diskominfo Kabupaten Lampung Tengah)

Share Post: